Badstugan med Badtunna

Uppdatering 24-02-05

Badstugan har nya öppettider för medlemmar på söndagar:

14.30-17.30 Damer

17.30-20.30 Herrar

Uppdatering 23-11-14

Badstugan öppen även på söndag kl 17-21 för herrar.

Uppdatering 23-04-01

Badstugesektionen har fått ett eget swishnr. Se nedan. Använd detta istället.

Syftet med Badstugan är att skapa möjlighet till året-runt-bad och bastu för alla på Vrångö.

Visionen är att alla på Vrångö året runt ska kunna njuta av badstugan och ta del av bastubadets alla välgörande delar, den skönaste hälsokuren!

Badstugan är en Mötesplats för såväl ung som gammal på Vrångö!

Basta Dig i Form - 18 skäl att basta regelbundet

Jag läste detta och måste bara delge dig. Kan mao inte uttala mig om sanningshalten även om jag som regelbundet bastubadande vill tro på allt. :-)

1. Minskar stress

7. Stärker immunförsvaret

13. Lindrar nack- och ryggbesvär

2. Stärker hjärtat

8. Ökar uthålligheten

14. Aktiverar 3 milj. svettkörtlar

3. Förlänger livet

9. Ger friskare och finare hud

15. Balanserar hormoner

4. Bra mot depression

10. Motverkar demens

16. Lindrar andningsbesvär

5. Detox/utrensande

11. Förbättrar sömnen

17. Balanserar blodsockret

6. Kolesterolet sjunker

12. Ökar fettförbränningen

18. Ökar blodcirkulationen

Badstugan i Djupvik

Vi har full förståelse för att du är angelägen att komma i kontakt med oss när du ringer nedan mobilnr. Men jag ber dig att ha förståelse för att denna förening lever på frivilliga insatser med ordinarie jobb. Därför kanske vi inte svarar, men vi har som mål att ringa tillbaka inom 24 timmar. Tack för din förståelse!

Fritidsföreningens badstuga med bastu, relaxrum och badtunna finns i Djupvik. Som du ser så ligger badstugan och badtunnan med en fantastisk utsikt över Göteborgs södra skärgård. Badstugan är anpassad för maximalt 12 personer men fler kan dela på utrymmena inomhus och utomhus. Medlem i Fritidsföreningen har tillgång till badstugan på onsdagar, fredagar och söndagar. För onsdags-, fredags- och söndagsbastun gäller att både medlemmar i fritidsföreningen, men inte medlem i badstugesektionen, och gäster betalar 50 kr per person.

Privat bokning och uthyrning: Måndagar, tisdagar, torsdagar och lördagar. Övriga dagar se detaljer nedan.
Bokning sker på telefon 0738-315 692

Tider för medlemsbastu:

Onsdagar
kl. 18 - 22: Reserverad för både herrar och damer (”Mix bastu”) i Fritidsföreningen med gäster. Badkläder eller badlakan ska användas.

Fredagar

kl. 15-19.30: Reserverad för damer i Fritidsföreningen med gäster.
kl. 19.30-23: Reserverad för herrar i Fritidsföreningen med gäster.

Söndagar

kl. 14.30-17.30 Reserverad för damer i Fritidsföreningen med gäster.

kl. 17.30-20.30 Reserverad för herrar i Fritidsföreningen med gäster.

kl. 17-21.00: Reserverad för herrar i Fritidsföreningen med gäster.

Du är hjärtligt välkommen med frågor om medlemskap i Badsugesektionen på nr 0738-315 692.

Priser - Icke medlemmar:

Prissättning för externa gäster vid hyra av badstugan med bastu och badtunna.

1-4 personer 2500 SEK

5-8 personer 3500 SEK

9-12 personer 4500 SEK

13-16 personer 5500 SEK

17-> 6500 SEK

Ytterligare tid debiteras med 600 SEK per 4 timmars intervall.

Avgiften betalas via Swish 123 638 0380 (nytt nr) senast dagen före bokad tid. Ange datum för bokningen när du betalar.

För att inte drabba barnfamiljer, ska barn upp till 15 år inte räknas in i prisbilden.

Priser - Medlemmar Badstugesektionen:

Vid allmänt medlemsbad:

Årskort - 500 SEK (helår Jan-dec). Medlemsavgift till Vrångö Fritidsförening ska vara betald.

Säsongskort - 300 SEK (halvår Jan-juni/ juli- dec). Medlemsavgift till Vrångö Fritidsförening ska vara betald.
Engångsavgift - 50 SEK (enstaka bad). Gäller även gäst till medlem i VFF

Vid enskild bokning:

1.000 SEK för badtunna (inkl badstuga med bastu) och 500 SEK för endast bastu. Om hjälp med städning av badtunnan och badstuga önskas betalas ordinarie pris dvs 2 500 SEK. För att erhålla medlemspris ska medlemsavgift VFF vara inbetald senast 31 mars innevarande år. Avgiften betalas via Swish 123 638 0380 (nytt nr) senast dagen före bokad tid. Ange om det gäller årsavgift eller datum för bokningen när du betalar.

Medlemsinformation - Allmänna instruktioner och Nyckel

Badstugan bokas hos bokningsansvarig på mobilnummer 0738-31 56 92.

Bokare skall vara medlem i VFF.

Medlem och bokningsansvarig kommer överens om hur badstugenyckel ska hanteras.

Medlem ansvarar för att bastuaggregat sättes på och stänges av, och att badstugan låses.

Alla utrymmen ska städas av medlem. Kompletterande information finns anslagen i Badstugan.

Medlemmar som hyr badtunnan ansvarar för underhåll enligt separata instruktioner.

Här hittar du Badstugan!

Aktuellt Bokningsläge

Detta är vår funktion för att förhoppningsvis bättre kunna visa om du har möjlighet att boka bastu och/eller badtunna. Hittar du inget klockslag den dag du önskar så är det ledigt.

Vill du boka en tid eller ha andra uppgifter så ring eller SMS:a 0738-315 692.

Uppgifter som vi behöver är när du vill hyra, ditt fullständiga namn, om du vill ha både badtunna och bastu eller enbart bastu, Hur många personer ni är och hur ni vill betala (swish eller bankgiro).

Observera att din bokningsförfrågan inte är en definitiv bokning förrän vi har bekräftat.

Finner du något som inte fungerar så vore jag tacksam om du mailar webmaster@vrangofritidsforening.se.

#Bastu #Sauna #Badtunna #Hottube #Möhippa #Svensexa #Relax #Avkoppling